Issue No. 110 / June 2018 "Performance Evaluation"
Table of contents
-
Vorwort
- 6 Preface
-
- 34 Feed Back: Performance in the Evaluation Society
- 54 Likes and Performance / A conversation between Uwe Vormbusch and Steffen Mau on the quantification of the social
- 74 Performance as Conjuring / Artist Statement
- 80 (Re-)Evaluating Performance since 1990
- 92 On the future of the Volksbühne – Failure is an Option
- 106 Notes on the competence Society
- 118 Working with Performance / A Conversation about Collaboration, Collectivity, and the Value of Performance
-
New Development
- 151 Miranda Warning
-
Rotation
- 154 Nach dem metabolischen Bruch / Martin Müller über „Molekulares Rot. Theorie für das Anthropozän“ von McKenzie Wark
-
KLANG KÖRPER
- 160 Äpfel und Birnen / Wolfgang Seidel über „Underground und Improvisation. Alternative Musik und Kunst nach 1968“ in der Akademie der Künste, Berlin
- 165 Stunt / Anke Dyes über Georgia Sagri im Portikus Frankfurt/M.
- 171 Brighten the Corners / Colin Lang on “res·o·nant” at the Jewish Museum Berlin
-
- 174 Anke Dyes, Luisa Kleemann und Tina Schulz über das Gallery Weekend in Berlin
-
Reviews
- 180 Endstation Selbstbezug / Hans-Christian Dany über „Harald Szeemann: Museum of Obsessions“ und „Grandfather: A Pioneer Like Us“ im Getty Center und ICA in Los Angeles
- 185 Forward in This Generation / Eva Díaz on the New Museum Triennial
- 189 Archivarisch verdichtet / Agnieszka Roguski über „Left Performance Histories“ in der neuen Gesellschaft für bildende Kunst, Berlin
- 192 Broken Lineage / Gregory H. Williams on “Inventur: Art in Germany, 1943–55” at the Harvard Art Museums
- 196 Geld ist sein Pinsel / Verena Dengler über Damien Hirst bei Gagosian, Beverly Hills
- 200 Antipathy & Ecstasy / Kari Rittenbach on Ilya Lipkin at Svetlana, New York
- 204 Museum in Progress / Barbara Hess über „VON DA AN. Räume, Werke, Vergegenwärtigungen des Antimuseums 1967–1978“ im Museum Abteiberg, Mönchengladbach
- 208 Composition as Explanation / Annie Godfrey Larmon on Cally Spooner at the Centre d’Art Contemporain Genève
- 212 ikonisches Nachleben / Johannes Bennke über James Benning bei neugerriem-schneider, Berlin
- 216 GAME OF THRONES / Chris Reitz on Geta Bratescu at Hauser & Wirth, Los Angeles
- 220 Park, Blicke / Benjamin Meyer-Krahmer über Maya Schweizer im Kunstverein Leipzig
- 224 Humanity’s Last Hopf / Mikael Brkic on Judith Hopf at Kunst-Werke Berlin
- 228 MEMES, SCHÖNHEIT UND VERFREMDUNG / Jessica Aimufua über Arthur Jafa in der Julia Stoschek Collection Berlin
- 232 Unendliche Arbeit / Hans-Jürgen Hafner über Catherine Christer Hennix im Stedelijk Museum, Amsterdam
- 236 RELENTLESS APPLAUSE / Carmen Gray on Katrina Daschner at the Neue Galerie Graz
- 239 Karikaturen ohne Pointe / Michael Franz und Franziska Ipfelkofer über Matthias Noggler bei Emanuel Layr, Wien
- 242 Administrativer Papierkram / Fiona Geuß über „paperwork“ in der Sammlung Haubrok, Fahrbereitschaft, Berlin
-
Nachrufe
-
247
Linda Nochlin (1931–2017)
-
250
Kynaston McShine (1935–2018)
-
255
Peter Gorsen (1933–2017)
-
247
Linda Nochlin (1931–2017)
-
Edition