Cookies disclaimer
Our site saves small pieces of text information (cookies) on your device in order to deliver better content and for statistical purposes. You can disable the usage of cookies by changing the settings of your browser. By browsing our website without changing the browser settings you grant us permission to store that information on your device. I agree

Issue No. 110 / June 2018 "Performance Evaluation"

Table of contents

  • Vorwort

    • 6 Preface
  • New Development

    • 151 Amanda Schmitt Miranda Warning
  • Rotation

    • 154 Nach dem metabolischen Bruch / Martin Müller über „Molekulares Rot. Theorie für das Anthropozän“ von McKenzie Wark
  • KLANG KÖRPER

    • 160 Äpfel und Birnen / Wolfgang Seidel über „Underground und Improvisation. Alternative Musik und Kunst nach 1968“ in der Akademie der Künste, Berlin
    • 165 Stunt / Anke Dyes über Georgia Sagri im Portikus Frankfurt/M.
    • 171 Brighten the Corners / Colin Lang on “res·o·nant” at the Jewish Museum Berlin
    • 174 Anke Dyes, Luisa Kleemann und Tina Schulz 
über das Gallery Weekend in Berlin
  • Reviews

    • 180 Endstation Selbstbezug / Hans-Christian Dany über „Harald Szeemann: Museum of Obsessions“ und „Grandfather: A Pioneer Like Us“ im Getty Center und ICA in Los Angeles
    • 185 Forward in This Generation / Eva Díaz on the New Museum Triennial
    • 189 Archivarisch verdichtet / Agnieszka Roguski über „Left Performance Histories“ 
in der neuen Gesellschaft für bildende Kunst, Berlin
    • 192 Broken Lineage / Gregory H. Williams on “Inventur: Art in Germany, 1943–55” at the Harvard Art Museums
    • 196 Geld ist sein Pinsel / Verena Dengler über Damien Hirst bei Gagosian, Beverly Hills
    • 200 Antipathy & Ecstasy / Kari Rittenbach on Ilya Lipkin at Svetlana, New York
    • 204 Museum in Progress / Barbara Hess über „VON DA AN. Räume, Werke, Vergegenwärtigungen des Antimuseums 1967–1978“ im Museum Abteiberg, Mönchengladbach
    • 208 Composition as Explanation / Annie Godfrey Larmon on Cally Spooner at the Centre d’Art Contemporain Genève
    • 212 ikonisches Nachleben / Johannes Bennke über James Benning bei neugerriem-schneider, Berlin
    • 216 GAME OF THRONES / Chris Reitz on Geta Bratescu at Hauser & Wirth, Los Angeles
    • 220 Park, Blicke / Benjamin Meyer-Krahmer über Maya Schweizer im Kunstverein Leipzig
    • 224 Humanity’s Last Hopf / Mikael Brkic on Judith Hopf at Kunst-Werke Berlin
    • 228 MEMES, SCHÖNHEIT UND VERFREMDUNG / Jessica Aimufua über Arthur Jafa in der Julia Stoschek 
Collection Berlin
    • 232 Unendliche Arbeit / Hans-Jürgen Hafner über Catherine Christer Hennix 
im Stedelijk Museum, Amsterdam
    • 236 RELENTLESS APPLAUSE / Carmen Gray on Katrina Daschner at the Neue Galerie Graz
    • 239 Karikaturen ohne Pointe / Michael Franz und Franziska Ipfelkofer über Matthias Noggler bei Emanuel Layr, Wien
    • 242 Administrativer Papierkram / Fiona Geuß über „paperwork“ in der Sammlung Haubrok, Fahrbereitschaft, Berlin
  • Nachrufe

    • 247 Linda Nochlin (1931–2017)
    • 250 Kynaston McShine (1935–2018)
    • 255 Peter Gorsen (1933–2017)
  • Edition